Ragusa, Italië

dag 14 12 sept. 2017 Siracusa-Ragusa

12 september 2017 - Ragusa, Italië

Mijn trouwe volgers,

Ik zit nu in de keuken van een gezellige B&B in Ragusa de blog te schrijven. Dat kan in alle vrijheid want ik ben heel alleen in huis, er is geen enkele andere gast. Vanuit het raam heb ik een prachtig uitzicht op de oude benedenstad Ibla en zit op de rand van  Superiore, de bovenstad. De rit naar hier was erg zwaar, vanwege de klimpartijen , maar vooral door de stevige NW- wind. Vanuit Siracusa ben ik naar het bergachtige binnenland gefietst  naar Canicattini, Palazzolo en Giarratana. Het eerste stuk was loodzwaar; door verscheidene lange zware hellingen.Vanaf Palazzolo en tussen Giarrtana en Ragusa was het erg stil en mooi. Ragusa ligt op een steile helling en lijkt een beetje op Matera, maar groter. Ik stuur jullie nog enkele mooi foto's, zodat jullie er meer zicht op krijgen.Morgen dag 15 gaat de tocht naar Agrigento. Het beloofd een lange rit te worden.

Nog een fijne avond en een frisse kop morgen,

Rik

Over Ragusa:

De stad werd in 1693 grotendeels verwoest door een aardbeving, maar vervolgens in de stijl van de Siciliaanse barok herbouwd. De stad ligt op 520 meter hoogte. Wielrenner Damiano Caruso werd hier in 1987 geboren.

1. Wil Crombach:
    13 september 2017
    Rik, goed te lezen dat jij in het stille Ragusa de blog kunt schrijven. Die stilte missen wij nu hier in Aubel zeer; het waait als een gek hier. Prima ook te vernemen dat het je goed gaat na die zware tocht met die NW wind op kop. Jouw tocht naar Agrigento, met zijn vele tempels naar ik mij kan herinneren uit het verleden,zal de moeite waard zijn. Rik, wij kijken uit naar jouw foto's. Goede fietstocht toegewenst vanuit Wallonie. Knap werk!!
  2. Martin:
    14 september 2017
    Rik geniet van het mooie uitzicht en alles er omheen
    Goede nachtrust en morgen terug er tegenaan
    Groetjes Martin en Lizette