Catania, Italië

dag 24 22 sept.2017 Catania-Opglabbeek

22 september 2017 - Catania, Italië

Nog een laatste keer beste volgers,

Welke stad of historische site mij het meest heeft getroffen is moeilijk te zeggen . Er waren zoveel mooie plaatsen en toffe indrukken. Toch heb ik weer in bewondering gestaan voor de prachtige natuur zowel aan de kusten als in de bergen.Ik heb 2300 km, van Brindisi tot Catania, mogen genieten van dit alles. Dank daarvoor!!! Dank voor uw steun en reacties tijdens mijn tocht, mijn lieve volgers. Ik mag zeker mijn familie en mijn vrouw, Maria niet vergeten. Het zijn zij die dit fietsavontuur mogelijk maken. Dank U wel schat om je onvoorwaardelijke steun. Dikke kus!!!

Algemene impressie:

De Italiaan van het zuiden is zeker een levensgenieter maar toch vrij gesloten en soms stug. Hij houdt van zoetigheden en is zot van ijs. Familie is voor hem heilig. Ik heb mij nergens onveilig gevoeld. Hij fietst niet, is  een verstokte roker en stoort zich niet aan zwerfvuil. Overal langs de wegen vind je het terug en stopplaatsen zijn echte vuilnisbelten.Het verkeer is erg chaotisch en druk en van verkeersregels heeft men hier nog niet gehoord. Behalve de autostrades en de nationale wegen, zijn de wegen in abominabele staat. Het wegdek zit vol scheuren; bulten en gaten en is levensgevaarkijk voor fietsers.

Toch is het er heerlijk om op vakantie te gaan en zijn Puglia en Sicilië echte toppers. De balans is zeker POSITIEF, maar als je overweegt om er te gaan fietsen, wees dan goed getraind en voorbereid.

Zo beste vrienden, ''bij leven en welzijn'' tot volgend jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Bèrke:
    22 september 2017
    Hallo Rik,
    Alles tot een goed einde gebracht...en weer een fantastische reis rijker! Ik vond het heel tof om je te volgen...Een goede thuiskomst gewenst en tot de volgende...misschien wel eens achter mij op de fietsroute!! Vele groetjes Bèrke (Neeroeteren)
  2. Pieter:
    22 september 2017
    Lieve opa proficiat met je fietstocht! Tot zondag en dikke kus! Julie, Pieter en Daan